BYD hisselerindeki düşüşü satın almalı mısınız? Morgan Stanley analisti değerlendiriyor
Investing.com — Morgan Stanley analistleri, önemli bir geri çekilmeye rağmen Çinli elektrikli araç üreticisi BYD hisseleri konusunda iyimser kalmaya devam ediyor. Envanter sorunlarının çözülmesi ve küresel genişlemenin sürmesiyle toparlanma potansiyeline dikkat çekiyorlar.
Yatırım bankasının son analizi, BYD hisselerinin Mayıs ayındaki zirvelerinden %32 düşmesinin ardından geldi. Aynı dönemde Hong Kong’un Hang Seng Endeksi %10 yükseldi. Düşüş, yatırımcı güvenini azaltan kazanç beklentilerinin karşılanamaması ve rehberlik kesintilerinin ardından gerçekleşti.
Bununla birlikte, Morgan Stanley, satış hacmi bakımından dünyanın en büyük elektrikli araç üreticisi için bir dönüş yaratabilecek birkaç faktör olduğuna inanıyor:
BYD hissesi Mayıs ayındaki zirvesinden bu yana keskin bir %30 satış yaşadı. Ancak Morgan Stanley analistleri, envanter zorluklarının yakında çözüleceğine inanıyor. Hissedeki yoğun açığa satış pozisyonlarının, “satışlarda ve küresel pazar payı kazanımlarında marjinal bir iyileşme durumunda kendi kendini güçlendiren bir toparlanma” yaratabileceğini belirtiyorlar.
Banka ayrıca Çin’in anti-involüsyon politikalarının etkisinin azalacağını ve bu durumun şirket için başka bir zorluğu ortadan kaldırabileceğini bekliyor.
Morgan Stanley, BYD’nin etkileyici uluslararası genişlemesini kilit bir güç olarak gösteriyor. Şirket, 2025’in ilk dokuz ayında yurt dışında yaklaşık 700.000 adet araç sattı. Bu rakam, şirketi 0,9-1 milyon adetlik tam yıl hedefini karşılama yoluna koyuyor. 2026’ya bakıldığında, analistler BYD’nin Çin dışında 1,6-1,8 milyon araç satacağını öngörüyor. Bu da yıllık %68-89 büyüme anlamına geliyor.
Bazı yatırımcılar, kitle pazarı segmentinde artan rekabet nedeniyle 2026’da potansiyel pazar payı kayıpları konusunda endişeli kalırken, Morgan Stanley, BYD’nin Çin ve ABD dışında 1,2 yüzde puanlık pazar payı kazanacağını ve bu pazarlarda %3,3’e ulaşacağını tahmin ediyor.
Banka, BYD’nin yurt dışı büyüme stratejisinin zorluklarla karşı karşıya olduğunu kabul ediyor. “Hiçbir tek pazarın BYD’ye bir yıl içinde ekstra 700-800 bin hacimli satış kazancı sağlama kapasitesi yoktur” diyor.
Bunun yerine, şirketin uluslararası genişlemesi “tüm stratejik pazarlarında genel hacim büyümesine” bağlı olacak. Morgan Stanley, BYD’nin “sağlam ilerleme kaydettiğine” inanıyor.
Son gelişmelerde, BYD Temmuz ayında araç üretiminde %0,9’luk bir düşüş bildirdi. Bu, 16 aydan uzun bir süre sonra ilk düşüş oldu. Ancak satışlar %0,6 arttı. Şirket ayrıca 2025 sonuna kadar Macaristan’daki yeni tesisinde üretime başlama planlarını açıkladı. Yıl sonuna kadar belirli Qin Plus sedan modellerinde indirimler sunuyor.
Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

