Ekonomi

Coles’un 1. çeyrek satışları, market ivmesinin içki zayıflığını dengelemesiyle %4 arttı

Investing.com — Coles Group (ASX:COL) Perşembe günü yaptığı açıklamada, ilk çeyrekte satışlarının yaklaşık %4 arttığını bildirdi. Süpermarket talebindeki istikrar ve güçlü online siparişler, fiyata duyarlı tüketiciler nedeniyle içki işindeki zayıflığı dengeledi.

28 Eylül’de sona eren 13 haftalık dönemde grup satışları, geçen yılın aynı dönemindeki 10,55 milyar Avustralya dolarından 10,96 milyar Avustralya dolarına yükseldi. Süpermarket gelirleri, perakendecinin açıklamasına göre, süregelen geçim sıkıntısı baskıları altında müşterilerin değer ve kalite araması sayesinde %4,8 artarak 9,97 milyar Avustralya dolarına ulaştı.

CEO Leah Weckert şöyle konuştu: “Ürün bulunabilirliği pandemi öncesinden bu yana en yüksek seviyesine ulaştı.” Çeyrek dönemde e-ticaret geliri %27,9 artarak süpermarketlerdeki online penetrasyonu %13,3’e çıkardı.

Avustralya’nın ikinci büyük market zinciri, tütün hariç süpermarket ürünlerindeki enflasyonun, bol meyve ve sebze arzını yansıtarak önceki çeyrekteki %1,5’ten %1,2’ye gerilediğini belirtti. Et fiyatları, yüksek hayvancılık maliyetlerinin raf fiyat artışlarını geçmesiyle yükseldi.

İçki satışları, tüketicilerin isteğe bağlı harcamaları kısması nedeniyle %1,1 düşüşle 842 milyon Avustralya dolarına geriledi. Karşılaştırılabilir satışlar ise %1,4 azaldı.

Şirketin Sidney borsasında işlem gören hisseleri %3 düşerek iki ayı aşkın sürenin en düşük seviyesi olan 22,03 Avustralya dolarına geriledi.

Coles, süpermarket satış büyümesinin ikinci çeyreğin başlarında da benzer seviyelerde devam ettiğini bildirdi.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu