Ekonomi

JPM, Avrupa Sivil Havacılık ve Savunma sektörlerine karşı hala iyimser

Investing.com — J.P. Morgan analistleri, yılbaşından bu yana güçlü performans ve sağlam orta vadeli büyüme beklentilerini gerekçe göstererek Avrupa Sivil Havacılık (ECA) ve Savunma (EDS) sektörlerine yönelik olumlu duruşlarını korudular.

Analistler şöyle dedi: “Her iki alt sektöre karşı da olumlu duruşumuzu koruyoruz.” 2025 yılında ECA sektörünün yerel piyasalara göre %22, EDS’nin ise %96 daha iyi performans gösterdiğini belirttiler.

J.P. Morgan, sivil havacılık sektörünün hava yolculuğu ve satış sonrası pazarda “normal büyüme” dönemine girdiğini, bunun da analistlere göre “hala çok cazip bir teklif” olduğunu söyledi.

Bazı yatırımcılar büyüme oranları yavaşlarken temkinli davranırken, J.P. Morgan bu endişelerin yersiz olduğunu savundu.

Aracı kurum şunları belirtti: “Küresel havayolu kapasitesi şu anda yıllık yaklaşık %4 büyüyor, bu da COVID öncesi görülen ’normal’ orana daha yakın.” Motor satış sonrası pazarının 2026’dan 2029’a kadar yıllık %8-10 oranında istikrarlı bir büyüme göstermesi beklenirken, hacmin yıllık yaklaşık %4, fiyat artışının ise yıllık %4-6 olacağını ekledi.

Analistler, bu oranların 2022-24 dönemindeki %15-25’lik pandemi sonrası artışı takip ettiğini ve yavaşlamadan ziyade normalleşmeyi yansıttığını belirttiler.

Sektör ayrıca “hasat aşaması”ndan da faydalanıyor. Bu dönemde büyük yeni uçak veya motor programları geliştirilmiyor, böylece şirketler önceki ürün yatırımlarından yararlanabiliyor.

Bununla birlikte, J.P. Morgan bir para birimi zorluğuna dikkat çekti: “Ancak, 2025 yılbaşından bu yana dolar, sterline karşı %8, euroya karşı %14 değer kaybetti. Mevcut spot ve vadeli döviz kurları devam ederse, dolar şu anda kapsadığımız çoğu ECA şirketi için küçük bir zorluk oluşturuyor.”

Savunma alanında, Almanya güçlü bir büyüme hikayesi olarak öne çıkıyor. Ulusal savunma bütçesinin 2030’a kadar orta-onlu yüzdelerde bileşik yıllık büyüme oranı (CAGR) göstermesi bekleniyor.

J.P. Morgan, Hensoldt ve RENK’in bütçeyle uyumlu büyümesinin beklendiğini, Rheinmetall’in ise elektronik ve dijitalleşmeye yönelik organik yatırımlar, füzeler, uydular ve dronlarda çok sayıda yeni ortak girişim ve Iveco askeri kamyonları ile deniz gemi inşaatı dahil satın almalar yoluyla daha iyi performans gösterebileceğini belirtti.

Analistler, üç şirketin de operasyonel kaldıraç ve iyileştirilmiş verimlilik sayesinde EBITA marjlarının genişlemesiyle birlikte yaklaşık %30’luk bir 2024-30 hisse başına kazanç (EPS) CAGR’sine ulaşacağını öngörüyor.

İngiltere savunma sektörünün de birkaç büyük siparişi gündemde. BAE Systems, Türkiye’ye yaklaşık 5 milyar £ değerinde 40 adete kadar Eurofighter jeti satabilir. Norveç ise 5 milyar £’un üzerinde değere sahip en az beş Type 26 fırkateyn almayı planlıyor.

Babcock, her biri yaklaşık 2 milyar £ değerinde Danimarka ve İsveç’ten iki Type 31 fırkateyn siparişi bekliyor. İngiltere hükümeti ise 1,5 milyar £ ile 2 milyar £ arasında değere sahip 1.500 zırhlı personel taşıyıcısı satın alma planlarını duyurdu.

Fransa da önemli yaklaşan sözleşmeler görüyor. Danimarka, Thales ve MBDA tarafından üretilen SAMP/T NG dahil olmak üzere uzun ve orta menzilli hava savunma sistemleri için 9 milyar dolar harcamayı planlıyor. Bu, ilk teslimatları 2027’de yapılacak ve Thales için potansiyel olarak 1 milyar euro değerinde olabilir.

Hindistan’ın üçüncü bir Rafale jeti partisi sipariş etmeye yaklaştığı bildiriliyor. Bu sipariş potansiyel olarak 20 milyar eurodan fazla değere sahip 114 birim olabilir. Thales ve Safran, her jetin ekonomik değerinin yaklaşık %20’sini elde ediyor.

J.P. Morgan, en iyi 12 aylık seçimler olarak Alman Savunması, Babcock ve Rolls-Royce’u belirledi. MTU Aero, Rolls-Royce ve Leonardo’nun 2025’in ikinci yarısında konsensüs kazanç tahminlerini aşabileceğini belirterek, onları Pozitif Katalizör İzleme’ye aldı.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu